Rețeaua locală de retail La Cocos se extinde și în Brașov unde va deschide al 4-lea hipermarket din țară, într-o tranzacție intermediată de compania de consultanță imobiliară Cushman & Wakefield Echinox. Noul magazin va ocupa o suprafață de aproximativ 10.000 metri pătrați în complexul comercial Brintex-Brașov, situat în cartierul Bartolomeu.
Magazinul din Brașov este prima unitate anunțată oficial, ca parte a planului de dezvoltare a rețelei La Cocoș, ce prevede deschiderea a încă cinci magazine noi în 2024 și 2025. Supermarket La Cocoș este primul independent din sectorul alimentar din România care a realizat vânzări de aproximativ 1 miliard de lei în anul 2023 cu cele trei hipermarketuri, două în Ploiești și unul în București.
BRINTEX Discount Shopping Center a trecut de curând printr-un proces important de remodelare, după o prezență de 18 ani în aceeași locație și include 200 de magazine integral închiriate. Noul magazin La Cocoș va completa mixul de chiriași din cadrul Brintex, și este de așteptat să genereze o creștere semnificativă a numărului de vizitatori zilnici, care în prezent este de 5.000 de persoane.
„Piața de retail alimentar este o piață extrem de competitivă, prin prezența marilor rețele internaționale, dar și cu afaceri locale, care au reușit să se impună ca jucători importanți. La Cocoș este unul dintre cele mai de succes branduri locale de hipermarketuri, succes obținut printr-o poziționare pe piață atent analizată. Deschiderea hipermarketului în Brașov, într-o locație cheie, cu tradiție pe plan local, este un rezultat al colaborării foarte bune cu proprietarul complexului comercial Brintex, și al experienței pe care echipa noastră de retail a acumulat-o de-a lungul anilor, care a permis identificarea celei mai bune soluții care să contribuie la replicarea succesului brandului și în acest oraș”, a declarat Dana Radoveneanu, Head of Retail Agency Cushman & Wakefield Echinox.
La Cocoș este un concept nou în piața din România, un format de magazin ce oferă clienților trei niveluri de prețuri în funcție de cantitatea achiziționată. Aceste magazine își desfășoară activitatea pe suprafețe mari, având la vânzare aproximativ 12.000 de produse.
Retail-ul alimentar a fost unul dintre cele mai reziliente segmente ale pieței de retail, în ciuda creșterii inflației și erodării puterii de cumpărare și a consumului, înregistrând creșteri peste rata inflației în perioada 2019-2022. Astfel, rețelele de hipermarketuri/supermarketuri au raportat în anul 2022, an pentru care sunt disponibile cele mai recente rezultate financiare, o creștere cumulată a cifrei de afaceri de 18,2%, potrivit studiului Romania Retail Snapshot 2023, realizat de compania de consultanță imobiliară Cushman & Wakefield Echinox.