Salesianer
Kremsmueller
CEO CLUBS-EXECUTIVE CLUB-OWNERS CLUB

Tendințele digitalizării conturează viitorul insurtech în România

Insurtech redefinește modul în care oamenii interacționează cu asigurările, transformând experiența clientului, și deși astăzi conceptul este încă la început în România, tendințele și nevoile digitale îl aduc mult mai aproape de realitate. Tehnologiile inovatoare, abilitățile și angajamentele strategice sunt doar o componentă din călătoria unei companii către insurtech, iar Gerke Witteveen, Chief Financial Officer, împreună cu Laura Uceanu, Chief Information Officer, au vorbit despre abordarea NN România pentru a deveni asigurătorul digital al viitorului, centrat pe client și axat pe tehnologie.

Digitalizarea s-a dezvoltat foarte mult în ultimul deceniu și a accelerat cu adevărat în timpul pandemiei. Martie 2020 a fost momentul de cotitură, marcând trecerea de la o evoluție digitală timidă și mai degrabă tradițională la progresele digitale majore care au transformat viețile oamenilor astăzi și mai departe. „Nevoia de tool-uri și procese digitale care să simplifice parcursul clienților și modul în care oamenii interacționează cu produsele lor este mai mare ca niciodată. Acest lucru implică să ascultăm mereu clienții pentru a le anticipa nevoile și a le oferi soluții personalizate, ca parte a strategiei noastre de a-i ajuta să protejeze tot ce contează mai mult pentru ei. Prin urmare, este firesc să ne concentrăm pe investițiile în digitalizare și pe atragerea de talente cu competențe digitale care să ducă mai departe angajamentul nostru pentru inovație”, a spus Gerke Witteveen.

Remodelarea și digitalizarea experienței oferite celor peste 2,2 milioane de români care se bazează pe NN pentru a-și proteja viitorul financiar reprezintă de câțiva ani o prioritate strategică. „Călătoria de transformare digitală a NN România s-a amplificat, reflectându-se atât în operațiunile companiei, cât și în ecosistemul digital centrat pe experiența și interacțiunile clientului. Privind în urmă, am avansat foarte mult într-un timp atât de scurt și într-o industrie încă subdigitalizată în comparație cu altele”, a adăugat Laura Uceanu.

În prezent, NN integrează multiple tool-uri, platforme și soluții digitale de care beneficiază atât echipa, cât și clienții de asigurări și pensii private. Cu ajutorul tehnologiilor cloud native, a soluțiilor SaaS și a soluțiilor software dezvoltate specific pentru nevoile companiei, NN accelerează digitalizarea și își aliniază strategia și portofoliul de produse la cerințele pieței. Ca urmare, clienții au acces la mijloace digitale care le permit să fie în contact în timp real cu asigurările și pensiile private, de la semnarea contractului, la plăți, la actualizarea datelor personale sau accesarea tuturor informațiilor de care au nevoie și inclusiv la solicitarea beneficiilor produselor lor, pentru o experiență transparentă și accesibilă.

„Digitalizarea asigură un nivel ridicat de transparență și un acces mai rapid la informații și soluții. În calitate de lider în piețele noastre, rolul nostru este să oferim clienților interacțiuni și experiențe digitale în timp real, care se adaptează stilului lor dinamic de viață într-un mod personalizat. Acest lucru înseamnă să avem o abordare holistică a digitalizării în toate domeniile de activitate și în interacțiunile cu clienții. Iar pentru a ne duce misiunea mai departe, îmbinăm constant punctele noastre forte, cultura și mindset-ul și căutăm să construim conexiuni în comunitățile antreprenoriale care oferă inovație pentru dezvoltarea insurtech în România”, a declarat Gerke Witteveen.

Digitalizarea interacțiunilor cu clienții se traduce în crearea unui model de distribuție bazat pe soluții digitale, care se concentrează în egală măsură pe crearea unei experiențe bune pentru fiecare client pe toate canalele și pe îmbunătățirea semnificativă a demersurilor prin care susținem cei 1.500 de consultanți financiari cu instrumente digitale care să le simplifice munca. Tehnologia și volumele semnificative de date oferă informații și perspective valoroase care ajută la anticiparea nevoilor clienților și la crearea de soluții adaptate profilului acestora. Iar tool-urile și procesele digitale adaugă confort în interacțiunile dintre clienți, companie și produsele sau serviciile de care beneficiază, aplicația mobilă NN Direct fiind special concepută ca un ecosistem pentru interacțiunile digitale cu NN.

„NN pune accent pe creșterea capabilităților analitice de business și abilităților self-service bazate pe o platformă cuprinzătoare de date analitice alimentată din orice sursă și având date transformate fie în indicatori utilizați pentru decizii tactice și strategice, fie în fluxuri de date procesate în modele de tip Machine Learning și integrate mai departe în activitățile operaționale. Acest lucru se traduce în volume importante de date colectate și distribuite în fiecare zi, care ajută la personalizarea comunicării și a ofertei de produse și contribuie la îmbunătățirea și automatizarea proceselor esențiale din domeniul asigurărilor, oferind în același timp o vedere de ansamblu, din perspectivă tactică și strategică, asupra evoluției business-ului”, a declarat Laura Uceanu, Chief Information Officer la NN România.

„Toate tool-urile și procesele digitale integrate și noile funcționalități adăugate în aplicația mobilă NN Direct aduc deja asigurările și pensiile private la îndemâna clienților noștri, iar noi ne dezvoltăm în mod constant în ambele direcții. Mai departe, planurile noastre pentru următorii ani rămân strâns legate de lumea digitală, întrucât vom continua să ne îmbunătățim constant oferta digitală pentru clienți și pentru peisajul digital din România în ansamblu. Dintr-o perspectivă mai largă, insurtech are potențial și în România, urmând tendințele globale, ceea ce va crea în cele din urmă interacțiuni mai ușoare și mai agile cu clienții de asigurări pe toate canalele”, a concluzionat Gerke Witteveen, Chief Financial Officer la NN România.

Share

Share

Lasă un răspuns

Back To Top