În urmă cu zece ani, CEO Clubs, una dintre cele mai prestigioase organizații internaționale de business, a intrat oficial pe piața din România. Cum ați caracteriza evoluția rețelei pe piața locală și care ar fi principalele realizări din această perioadă?

Într-adevăr, timpul parcă zboară. Primul semnal pozitiv în ceea ce privește dinamica Clubului a apărut destul de devreme. Am ajuns la 100 de membri în doar 1,5 ani de la lansarea acestui club, total necunoscut în mediul de afaceri local. Această validare a conceptului ne-a dat curajul să continuăm. Cred că și astăzi suntem în continuare Clubul cu cea mai rapidă creștere din rețeaua noastră globală. Lansarea Executive Club în 2014 (pe atunci „Next Gen Club”) a reprezentat o realizare deosebit de importantă: și acesta a început cu 90 de membri în primele 3 luni de funcționare. În 2018 am creat un subgrup în cadrul comunității de CEO, denumit Owners Club, cu o dinamică uimitoare, astăzi numără 45 membri, proprietari de afaceri de mare valoare, iar obiectivul nostru strategic pentru 2022 este de a-l transforma într-unul dintre cei mai importanți poli de creștere și de colaborare pentru cei mai buni antreprenori din oraș și nu numai. În 2017 am început să vizităm liceele cu programul „CEOs Back To School” (CEO înapoi la școală). Până acum ne-am întâlnit cu mai mult de 5.000 de elevi, cu care am discutat despre viață. Pentru mine, aceasta este cea mai importantă realizare. Astăzi, suntem foarte mândri că numeroase alte țări se inspiră din proiectele noastre și ne propunem să continuăm să inovăm și să definim standarde. Este identitatea aleasă, de noi toți cei din CEO Clubs, pentru România așa cum vrem să fie ea văzută din străinătate.

Pandemia continuă să influențeze în mod semnificativ modul în care socializăm. În opinia dumneavoastră, cât de mult s-a schimbat dinamica interacțiunilor profesionale în contextul actual?

Rețeaua înseamnă valoare netă pentru totdeauna și sub toate formele. În același timp, această situație fără precedent ne va schimba pe toți. Personal, cred că oamenii sunt deja mai orientați spre întâlnirile în care subiectul este foarte relevant pentru ei, unde calitatea oamenilor este mai importantă decât numărul lor și în care dinamica unui grup mic favorizează evoluția subiectului. Oamenii preferă deja mediile unde impactul lor poate fi mai mare și de unde pleacă nu doar mai înțelepți, ci și cu relații durabile. Astfel, în 2022, vom schimba modul în care ne întâlnim cu membrii noștri, astfel că am creat un nou model numit „Panorama”, care combină networking-ul la scară largă cu întâlniri cu un număr redus de participanți și cu subiecte multiple, alese după o cercetare amănunțită și prezentate de cei mai buni profesioniști în domeniul respectiv. Și toate acestea simultan! Sună interesant, nu? Acesta va fi ingredientul nostru secret pentru anul viitor, iar membrii noștri sunt deja încântați de idee. Așa cum am mai spus, comunitatea noastră este una care a ales să conducă schimbarea.

În ce măsură au reușit întâlnirile virtuale să compenseze reducerea numărului de evenimente fizice? Poate fi considerat deja networking-ul hibrid o soluție pe termen lung?

Ar fi prea devreme și puțin nedrept să pretindem acest lucru în ceea ce privește „online-ul”. Cu siguranță această opțiune nu va dispărea și sunt convins că peste câțiva ani soluțiile de azi vor părea ca venite din Epoca de piatră. 5G și inteligența artificială le vor transforma într-atât, încât vor reuși să imite într-un mod uimitor multe tipuri de comunicare la distanță. Nu va înlocui contactul fizic, dar va substitui o parte a acestuia într-o manieră foarte realistă. Așadar, făcând o evaluare astăzi, răspunsul nu poate fi decât un mare „da, în viitor”, care se bazează în principal pe ipoteze științifico-fantastice (dar realizabile). Amintiți-vă că trăim într-o epocă în care „dacă eu pot să îmi imaginez ceva, cineva deja îl face”.Ceea ce avem astăzi disponibil este doar un bandaj, asta a fost tot ce am avut ca să oprim hemoragia de comunicare pe care a generat-o perioada pandemică și trebuie să recunosc că ne-am descurcat destul de bine. Prin urmare, hibridul nu va dispărea, prezența fizică va fi întotdeauna o prioritate, DAR numai pentru ceea ce este cu ADEVĂRAT semnificativ pentru noi. Într-un timp foarte scurt importanța oamenilor și a subiectelor va deveni din ce în ce mai evidentă în fiecare zi și doar prin locul în care vom alege să ne prezentăm. Apropo, putem să gestionăm acest lucru...?

La precedenta noastră discuție, din urmă cu un an, spuneați că vizați în continuare atât atragerea de lideri puternici, cât și consolidarea echipei, prin cooptarea unor oameni valoroși. Cum a evoluat activitatea CEO Clubs, Executive Club și Owners Club în anul 2021?

Știți, în ultimii ani, unul dintre cele mai bune lucruri pe care le-am învățat a fost să scap de toată drama inutilă pusă pe seama fiecărui lucru. Poate părea ciudat că tocmai eu spun acest lucru, pentru că sunt grec și noi am inventat-o :))))), dar asta salvează vieți. După un an 2020 plin de provocări, dar și de succese (cu 36 de membri noi pe care i-am cunoscut în mare parte prin întâlniri pe Zoom și o rată de reînnoire de peste 80%), am avut curajul să acționăm din nou. Ne-am dat seama repede că oamenii se săturaseră deja de evenimentele online, așa că, de îndată ce vremea a început să se îmbunătățească, am trecut imediat la întâlniri live, adaptându-le rapid la noua tipologie de public în care se transformaseră membrii noștri. Oamenii au reacționat în mod responsabil și în număr mare. În ceea ce facem, contează calitatea și nu cantitatea. Aceasta este impresia pe care au oamenii atunci când se văd la întâlnirile noastre. Este vorba de calitatea oamenilor care stau lângă ei. Dacă pleacă cu gândul „oameni foarte frumoși”, atunci suntem pe drumul cel bun. Doctrina este următoarea: oamenii buni atrag oameni buni. Simplu ca bună ziua! Desigur, există multe alte lucruri în joc, dar aceasta este cu siguranță piatra de temelie. În general, în orice tip de criză, agilitatea face diferența. Sunt extraordinar de mândru să spun că echipa noastră a reacționat rapid, a eșuat rapid și a câștigat rapid și mă bucur că am reușit în cele din urmă să ne dovedim demni de încrederea membrilor noștri. V-am spus că am o echipă grozavă?

Cele trei cluburi fondate de dvs. reunesc lideri ai unor jucători importanți, cu un aport substanțial în economie. Care este percepția generală a membrilor privind evoluția business-ului în perioada următoare?

Una dintre valorile noastre principale este optimismul. Membrii noștri sunt optimiști prin natura lor. Mulți oameni cred în mod eronat că optimismul este visare, când de fapt optimismul ia naștere din realism. Se poate întâmpla să câștigi 10 runde consecutive la Black Jack într-o noapte norocoasă. Ceea ce face însă diferența dintre învingător și învins este faptul că învingătorul știe că acea noapte este o excepție, în timp ce învinsul crede că este normalul pentru că este uimitor de norocos și competent. Pentru membrii CEO, Owners și Executive Club succesul este un rezultat matematic bazat pe statistici. Știm că momentele dificile fac parte din joc, așa că, ceea ce contează cu adevărat este ceea ce faci atunci când – în pofida sorții – câștigi vreme îndelungată. Când ești în față, contează cât de mult poți rămâne la același nivel și să păstrezi o distanță suficientă față de următorul, în caz că trebuie să te oprești să-ți legi șireturile. Cei care acceptă acest lucru ca pe o normalitate sunt cei care câștigă tot timpul: uneori foarte mult, alteori puțin. Dar câștigă! Și acesta este spiritul pe care îl căutăm atunci când recrutăm un nou membru.

Lansată într-o perioadă plină de provocări, publicația bilingvă TheBizz sărbătorește primul an de existență. Vă rugăm să adresați un mesaj cititorilor noștri din partea CEO Clubs!

Așa cum am mai spus, vremurile dificile sunt ideale pentru realizarea unor proiecte bune, iar TheBizz este un proiect bun. Un conținut excelent, oameni de valoare și o publicație de calitate. Se adresează în mod clar acelor realiști-optimiști pe care i-am menționat anterior, iar acest lucru o face unică, deoarece predică pozitivitatea într-o manieră ingenioasă. Aceia dintre noi care o citesc știu că rezultatul vieții noastre este suma a mii de decizii mărunte. Decizii bune, rezultate bune. Iar a citi TheBizz este cu siguranță una dintre ele. La mulți ani TheBizz!

 

Un interviu de Ioan Dornescu