Ce este realitatea virtuală?

Din punct de vedere tehnic, realitatea virtuală este un spațiu care poate fi vizitat pe Internet cu un browser și prin lumi care sunt reale, corespund realității sau sunt ficționale într-o anume măsură. Aceasta înseamnă că putem vizita locurile pe care le dorim în orice moment doar cu un click de mouse. Locuri pe care nu ați putut să le vizitați sau nu le veți putea vizita niciodată. Pentru că prin realitatea virtuală puteți crea medii ficționale. Pe latura emoțională, aceasta este o alternativă minunată față de realitatea fizică. Cu realitatea virtuală suntem independenți de spațiu și timp. Putem comunica cu alți oameni sau face o călătorie de descoperire pe cont propriu.

Ce este special în realitatea virtuală?

În comparație cu alte instrumente virtuale de comunicare, realitatea virtuală excelează în stimulări emoționale. Ca ființe umane, ne formăm amintiri de durată prin intermediul emoțiilor. Noi observăm acest lucru oricând avem vizitatori în mediul nostru Senses VR. Oamenii sunt fascinați de peisajul ultrarealist și sunt uimiți de cât de liber pot comunica între ei. Ei se pot plimba, descoperi, ridica lucruri, cu curiozitate și încântare. Prin aceste interacțiuni cu mediul VR ei sunt martorii unor momente memorabile. Credem că niciun alt mediu, în afară de viața însăși, nu poate produce răspunsuri emoționale comparabile celor din VR.

Realitatea Virtuală există de câțiva ani. De ce acum?

De la început, VR a fost întotdeauna la granița vieții de zi cu zi. Pentru majoritatea oamenilor, ea este pentru distracții sau gaming. Dezvoltarea recentă a tehnologiei și 5G au croit calea ca VR să își dezvăluie puterea sa extraordinară. Pandemia și izolarea ne afectează viețile private și afacerile, cu un impact devastator. Avem nevoie de o soluție urgentă. La Senses, noi, credem că soluția este VR. Pentru afaceri, o tehnologie care schimbă regulile jocului vine o dată la câteva generații. În trecut, această tehnologie a fost calculatorul personal și Internetul. VR este destinată să fie a treia tehnologie și va deveni mai importantă decât Internetul în sine. Acum este momentul să prindem această undă puternică și fascinantă a VR.

Cum am intrat în realitatea virtuală?

Ei bine, eu sunt implicat în segmentul realității virtuale de mulți ani și am urmărit întreaga ei dezvoltare îndeaproape, dar acum, cu epidemia Covid-19, viețile noastre s-au dat peste cap. Totul s-a schimbat. Nu mai putem comunica între noi la fel ca până acum. Suntem privați de oportunitatea de a face schimb de emoții. De la o zi la alta suntem tot acasă. Magazinele s-au închis, evenimentele s-au anulat, călătoriile au fost restricționate … și anumite afaceri și-au pierdut contactul cu clienții complet. Multe servicii comerciale necesită interacțiuni directe și imediate cu clientul. De exemplu, în coaching, arte sau evenimente. Acestea sunt industriile care suferă cel mai mult din cauza situației actuale și se luptă pentru supraviețuire. Există câteva instrumente populare pe care le putem utiliza pentru a păstra comunicarea, precum Facebook și Zoom. Ele sunt instrumente convenabile pentru apeluri video sau conferințe, dar există neajunsuri și în cazul acestor platforme. Oamenii se simt adesea epuizați și storși emoțional după reuniunile Zoom din cauza faptului că stau cu ochii pe ecran lungi perioade de timp. Tocmai în acest moment dificil trebuie să venim cu noi soluții. La Senses VR noi ne străduim să găsim alternative la realitate care permit comunicările directe bidirecționale. Instrumentele existente familiare nu sunt suficiente. Ele sunt prea mecanice. Există o lipsă de sentimente. Emoția modului în care ne adresăm unul altuia lipsește. Am realizat că am devenit foarte dependenți de mass media în unele cazuri. Ne lipsește orizontul pentru noi oportunități. Am realizat că în ciuda tuturor tehnologiilor disponibile, am devenit mai singuratici, așa cum ne face să credem opinia publică generală. Adevărul este exact opusul. Avem nevoie de contacte emoționale în fiecare aspect al vieții. În afaceri, dar și în privat. Serviciile noastre și multe produse nu valorează nimic dacă nu putem transmite emoții. Așadar, am început să aprofundez realitatea virtuală. Și, împreună cu echipa mea am încercat să găsim soluții. Am încercat să identificăm componentele de care avem nevoie. Am contribuit cu idei pe latura tehnică, dar și emoțională. Am avut nenumărate conversații cu diverși antrenori, directori executivi de companii multinaționale, artiști, companii de organizare de evenimente și guverne. Acest lucru ne-a ajutat mult să descoperim nevoile actuale. Suntem motivați de întrebarea de bază: „Ce este necesar pentru a stârni emoții și le transmite dacă nu avem ocazia de a sta față în față în viața reală”. Am realizat că acest lucru poate fi realizat cu tehnologia realității virtuale. 

Cum s-a dezvoltat realitatea virtuală?

Am început să implementăm serviciile după multe luni de dezvoltare. Tehnologia era deja acolo, dar doar ca piesele unui puzzle. Am încercat să asamblăm piesele individuale astfel încât ele să aibă sens pentru afaceri. Ne-am dat seama repede că trebuie să dezvoltăm servicii care sunt ușor accesibile, care sunt simplu de apelat și pot fi utilizate de oricine. Funcțiile VR trebuie să fie operabile în orice locație, în orice moment și cu orice smartphone sau tabletă care are acces la Internet. Rezultatul a fost un serviciu care oferă scene accesibile în lumea virtuală. La nivel individual și fără restricții. Noi putem crea lumi care sunt fie super-realiste , fie absolut fanteziste. Lumi care pot stimula mintea. În plus, oferim ocazia de a comunica cu ceilalți în aceste medii. Realitatea virtuală face apel la toate simțurile, nu este doar ceva care poate fi vizualizat, pentru că videoclipurile și fotografiile pot oferi deja acest lucru. Nu, ele sunt lumi în care oricine se poate mișca liber, în care oricine poate comunica cu oricine, la fel ca în viața reală. Una din componentele importante este, de exemplu, tehnologia 3D audio imersivă. Voci, sunete și zgomote vin din anumite direcții și rămân acolo cât timp sunt statice. De exemplu, dacă aveți o conversație în realitatea virtuală și vă mișcați la distanță unul de altul, vocea celuilalt devine mai înceată, la fel ca în viața reală, pe măsură ce vă îndepărtați. Imaginați-vă că sunteți la un eveniment în VR și doriți să purtați o conversație cu unul din participanți. Ambii vă puteți îndepărta fizic de ceilalți, astfel încât nimeni nu vă audă. Este la fel ca în viața reală. Este o funcție importantă și convenabilă pe care alte instrumente populare în prezent nu o pot oferi. 

Ce servicii oferim? 

Am dorit să transpunem sentimentele din viața reală în realitatea virtuală cât mai real posibil. Putem, de asemenea, să asigurăm transpunerea site-ului dvs. într-o realitate virtuală. Vizitatorii dvs. vor fi conduși automat într-o lume virtuală. Nu există „scrolling” în sus sau în jos sau click-uri ici și colo. Nu, vizitatorul vă poate descoperi compania pe cont propriu. Clientul se poate plimba prin birourile dumneavoastră, expoziții sau magazine.Și nu va fi singur. Dvs. sau alți clienți îl puteți însoți și puteți conversa. Un întreg grup de clienți poate descoperi serviciile pe care le promovați direct de pe site-ul dvs.. Nu este minunat? În loc de a se uita la un mediu bidimensional, acesta este acum 100% interactiv și bidirecțional. Toți clienții care folosesc serviciile noastre sunt absolut încântați. Ei spun că acest lucru le oferă multe oportunități de a contacta noi clienți. Pentru multe companii, acest lucru este ca și cum clienții ar fi prezenți acolo. Parteneriatele și relațiile pot fi menținute din nou. Al doilea serviciu este organizarea de evenimente. Un eveniment are un scop: este prezentarea unui serviciu sau a unui produs într-un cadru comunicativ. Acest lucru este exact ceea ce majoritatea evenimentelor doresc să realizeze. Schimburile între participanți, senzația de a fi împreună cu alții și interacțiunile cu vizitatorii evenimentului. Noi am realizat din nou acest lucru în realitatea virtuală. Drept urmare, noi simulăm realitatea și oferim un canal pentru ca oamenii să își satisfacă nevoia de bază pentru legături emoționale. 

Aveți anumite industrii și piețe în care activați?

Noi suntem independenți de industrie. Clienții noștri provin din diverse industrii și piețe. Toate industriile au un singur lucru în comun: să vândă soluții sau servicii. Ele doresc să satisfacă nevoile clienților cu produsele lor. Un bun exemplu este o companie care vinde mașini de perforat. Ceea ce vinde cu adevărat compania sunt găurile. Pentru că nevoia clientului nu este să dețină un burghiu. El vrea o gaură în perete. Despre acest lucru este vorba la Senses VR. Noi satisfacem nevoia de bază de comunicare bidirecțională și plăcerea experienței emoționale. Un joc pozitiv cu emoții. Acest lucru ne stimulează. În special în aceste vremuri dificile, în care multe companii se luptă să supraviețuiască, și o vor face și după încheierea pandemiei, este necesar să restabilim un contact cu clientul la nivel emoțional. 
#shifthappens