Cum să te descurci cu olandezii  

Investories NRCC

Cum să te descurci cu olandezii
Gerard Koolen

De curând, NRCC a organizat printr-o serie de webinare evenimentul său anual Explore Doing Business în NL. La tema HR & Recrutare, Gerard Koolen (partener la Lugera) ne-a dezvăluit lucruri interesante despre ce au de înfruntat în Olanda firmele românești.

NRCC: România și Olanda au o populație similară. Dar în România sunt 3.000 de firme de HR/Recrutare, față de 23.000 în Olanda. De ce diferența așa mare?

Gerard Koolen: Cred că motivul principal este că firmele olandeze văd altfel avantajele externalizării activităților neesențiale. Firmele românești tind să se axeze pe costul unui serviciu și să decidă după cel mai bun preț. Firmele olandeze fac la fel, dar se uită și la randamentul investiției. Doar costul unui serviciu, fără a analiza posibile economii și venituri suplimentare, nu oferă o perspectivă inteligentă și informată. Nu degeaba majoritatea firmelor olandeze (peste 90%) externalizează gestiunea salarială și mare parte din angajări. Externalizând la maxim nu mai pierd timp cu activități neesențiale, ca salarizarea și recrutarea. Ca efect, productivitatea angajatului olandez este de 4 ori mai mare decât a angajatului român.

NRCC: Lămuriți-ne despre comportamentul tipic al unui (client) olandez.

GK: Olandezii își provoacă permanent furnizorii. Le place să fie loiali dacă ești un partener bun. Vor să simtă că ai făcut un pas în plus și te vor testa tot timpul. Și, oricât le place de tine, dacă nu ești competitiv, pleacă. Clienții olandezi vorbesc pe șleau, la obiect, rapid, și vor răspunsuri la întrebări. Majoritatea știu exact ce vor și nu doresc un furnizor care să-i păcălească. Vin cu temele făcute.

NRCC: Olandezii sunt percepuți (nu doar de români) cam neciopliți, direcți, să zicem critici? Știind că Lugera activează în mai multe țări, ce părere aveți despre asta?

GK: În ochii multor români olandezii par neciopliți, dar lor le place să creadă că sunt direcți, onești și eficienți. Nu le place vorbăria, să discute despre hobby-uri etc. Evită asta! Discută afaceri, fii rapid și la obiect. Olandezii sunt foarte critici față de orice le spui. Fii pregătit că nu vor cred orice și te vor provoca la maxim, ceea ce poate părea agresiv și insultător.

NRCC: Olandezilor le place să negocieze într-una, chiar dacă au ajuns la o înțelegere. Adică încearcă să încalce un acord, sau să-l îmbunătățească?

GK: Olandezii caută permanent să îmbunătățească un acord, ceea ce e și în interesul furnizorului. Cu cât e loc de mai bine, cu atât te vor plăcea mai mult. Nu te relaxezi după ce semnezi acordul! De fapt, cu clientul olandez abia atunci începe munca.

NRCC: Olandezii sunt foarte organizați. Cum stau lucrurile cu românii?

GK: Practic, în afaceri olandezii au un istoric de peste 500 de ani de navigat până la capătul lumii, luni la rând. Comerțul cu localnici atât de departe cere planificare, încredere și un set solid de reguli ca bază a unei colaborări fructuoase. Nu uitați: 70% din brânza feta vândută în Grecia vine de la producători olandezi, și 50% din toată brânza din Franţa vine de la brânzari olandezi. 10% din pantofii vânduți în lume trece prin firme olandeze. Deci, da, olandezii sunt organizați, asta îi ajută. Avantajul modului în care sunt organizați românii e capacitatea de improvizație și de reacție la schimbare - ceva mai puțin propriu olandezilor. Metaforic vorbind, poți spune că românii sunt buni la sprint, iar olandezii la maraton. Succesul în afaceri necesită consecvență și stăruință, iar construirea unei afaceri de succes e mai mult un maraton decât un sprint.

Cursul valutar al leului
1 Leu
USD
4.1340
EUR
4.9250
GBP
5.7441
CHF
4.4992
22 iunie 2021

Contact

Green Gate Offices

Bulevardul Tudor Vladimirescu nr. 22

Sector 5, 050883 București

E-mail: fake@fake.com

Telefon: +40 (0)21 407 49 14

Tine legatura

Urmăriți-ne pe social media și fiți la curent cu cele mai recente evenimente.

Newsletter

Înscrieți-vă la newsletter-ul nostru și nu ratați niciodată știrile interesante