Având în vedere contextul actual, trebuie să întrebăm: cum a resimțit Crama Alira această perioadă de pandemie în care ne aflăm?

Pentru Alira, perioada este una plină de oportunități. Sigur că suntem și noi afectați de scăderea consumului prin reducerea dramatică a anumitor canale de vânzare, însă privim spre oportunitățile care s-au deschis. Am lansat primul vin spumant din portofoliul nostru, am avut prima lansare online de vin, din România, am accelerat procesele de digitalizare și urmează să venim curând cu noi proiecte în întâmpinarea iubitorilor de vin.

Ce conturează un nou model de consumator de vin după această perioadă? Există noi obiceiuri de consum în rândul iubitorilor de vin Alira?

Nu cred că s-a schimbat modelul consumatorului de Alira, ci mai degrabă modul prin care acesta își cumpăra vinul preferat. Perioada pe care o parcurgem este una de mari provocări pentru întreaga industrie, dar care, iată, reușește să influențeze obiceiurile de consum într-un sens care sa faciliteze digitalizarea acesteia. 
Mai sunt foarte multe lucruri de făcut în această direcție, însă prezentul ne-a deschis deja drumul spre Alira 2.0. 
Sigur că obiceiurile de consum au trecut prin schimbări, însă întotdeauna există soluții pentru a ne putea adapta. Fie că extindem portofoliul din canalele de distribuție active în prezent, fie că ne creștem prezența online prin multiple parteneriate sau magazinul propriu sau că răsplătim loialitatea iubitorilor de Alira printr-un program de membership pe care tocmai îl lansăm, vom fi întotdeauna aproape de iubitorii de vin, cărora le mulțumim, fiindcă fără ei, nu am fi reușit să fim ceea ce suntem astăzi și nici ceea ce vom fi în viitor. 

Înțelegem că la finalul acestui an Alira va demara un proiect, care în faza inițială va fi accesibil doar clienților online, despre ce este vorba mai exact?

Ne apropiem de un moment important al evoluției noastre, care va transforma puternic experiența Alira. Un prim pas spre acel moment este să le mulțumim celor ce ne sunt alături în mod constant și să le răsplătim loialitatea prin invitarea lor în Alira Exclusive Club.

De ce ar deveni un consumator de vin membru Alira Exclusive Club?

Deoarece acest Club îi este dedicat și este modul prin care noi putem să creăm alături de el noi experiențe. Acum putem crea mai multe amintiri frumoase, împreună degustând vinurile noastre en primeur, în timp ce privim apusul Soarelui peste vie sau putem să ne revedem bucuroși alături de creatorul acestor vinuri. La final, amintirile acestea sunt neprețuite.

Cum credeți că se va contura piața de vin după reintrarea în normal a activităților și care credeți că va fi ponderea vânzărilor online prin diverse mecanisme, față de modul în care acestea se întâmplau înainte de această perioadă? 

Eu văd acest progres digital accelerat, pe care îl traversăm, ca pe un bilet doar dus, pentru toate direcțiile economiei de piață. Acest lucru, în viziunea mea, înseamnă că rămânem cu o zonă foarte dezvoltată în ceea ce privește comerțul online. Asistăm la un plin proces de schimbare a balanței între diversele canale de vânzare și cred că viitorul este digital, nu doar ca efect al acestei perioade, ci și ca schimbare a consumatorului căruia ne adresăm; un consumator mult mai conectat la realitatea digitală, care apreciază beneficiile click-to-buy și platformele ce reușesc să intuiască rapid așteptările sale. Viitorul a început deja, iar industriile trebuie să se adapteze rapid momentului, ceea ce facem și noi, la Alira. 
Să ne bucurăm sănătoși de vinuri bune, românești.