
Kaufland România simplifică procesul de achiziții pentru sprijinirea producătorilor locali
Kaufland România anunță o strategie nouă de achiziții, menită să faciliteze listarea producătorilor locali și regionali, oferindu-le acces direct pe rafturile magazinelor și reducând barierele birocratice.
Retailerul creează o echipă dedicată de achizitori pentru sortimentul local și regional, care va colabora direct cu producătorii pentru a-i ghida în procesul de listare – de la ambalare, volume, până la certificări și standarde de calitate. Produsele vor fi împărțite în două macrocategorii, fiecare coordonată de un achizitor, în colaborare cu echipele existente.
Una dintre cele mai importante schimbări este eliminarea obligativității livrării prin depozitul central. Furnizorii locali vor putea livra direct în magazine, având astfel mai multă flexibilitate. De asemenea, Kaufland a simplificat contractele și a oferit claritate privind documentele necesare.
„Am decis să alocăm achizitori dedicați acestui proiect pentru că ne dorim să fim un real sprijin pentru furnizorii mai mici, care poate nu sunt încă pregătiți să livreze în formatul de retail mare. Simplificarea procesului de contractare și ghidarea pas cu pas le oferă șansa de a-și face produsele cunoscute clienților noștri. Obiectivul nostru este să avem furnizori reprezentativi în fiecare oraș, pentru că știm cât de important este pentru clienți să regăsească în magazinele noastre produsele familiare din comunitatea lor,” a declarat Oana Lungu, Director Executiv Achiziții Kaufland România și Republica Moldova.
Noua abordare are ca scop extinderea gamei de produse locale – de la panificație și prăjituri proaspete, unde există deja o rețea bine acoperită, până la lactate, mezeluri, vinuri, legume și fructe de la fermieri mici. Producătorii pot fi listați în unul sau mai multe magazine, în funcție de capacitate și notorietate, cu posibilitatea de extindere la nivel național.
În 2024, valoarea achizițiilor Kaufland de la furnizori locali a depășit 2,93 miliarde de euro, reprezentând peste 80% din totalul cheltuielilor cu furnizori. Astfel, 65 de cenți din fiecare euro cheltuit în magazinele Kaufland ajung direct în afaceri românești.