
Biofarm înregistrează un profit net de 77 milioane lei în anul 2023, în creștere cu 9% față de 2022
Biofarm, (simbol bursier BIO), unul dintre cei mai importanți producători de medicamente din România, a încheiat anul 2023 cu un profit net de aproximativ 77 milioane lei, în creștere cu 9% față de anul anterior și cu o cifră de afaceri de cca. 280 milioane lei, conform rezultatelor preliminare (neauditate).
„În anul 2023 am implementat cu succes strategii de optimizare a costurilor, concentrându-ne, în mod special, pe două din valorile companiei: performanța și grija față de consumatorul final. Astfel, am reușit să identificăm modalități eficiente de a ne controla cheltuielile, chiar și în contextul creșterii prețurilor la materii prime și ambalaje. Categoria Consumer Healthcare din România devine, de la an la an, din ce în ce mai competitivă, fiind marcată și de o ușoară regresie a volumelor în 2023, comparativ cu 2022. Cu toate acestea, am încheiat 2023 reușind să ne consolidăm poziția pe piață, cu o evoluție pozitivă a cotei de piață volumică și să contribuim pozitiv asupra calității vieții pacienților și consumatorilor din România”, a declarat Cătălin Vicol, director general Biofarm.
Biofarm a continuat să își consolideze cota de piață pe segmentul Consumer Healthcare (CHC) și a încheiat anul 2023 pe poziția a doua în ceea ce privește numărul de unități vândute.
Compania domină în valoare în 6 categorii cheie prin brandurile: Bixtonim, Triferment, Colebil, Extravalerianic, Carmol și Carbocit. În plus, Biofarm este lider în volum în nu mai puțin de 8 categorii, evidențiind performanța remarcabilă a brandurilor: Bixtonim, Colebil, Triferment, Sennalax, Extravalerianic, Carmol, Carbocit și Nervocalmin, arată compania.
Biofarm are două fabrici de medicamente în București și o unitate de testare și dezvoltare de produse, iar portofoliul său de peste 100 de produse acoperă cele mai importante arii terapeutice din divizia Consumer Healthcare (digestiv & metabolic, respirator & ORL, cardiovascular & circulator, sistem nervos).
Inovarea constantă în dezvoltarea de produse noi reprezintă unul dintre elementele fundamentale pentru expansiunea Biofarm și consolidarea poziției sale în rândul liderilor din industria farmaceutică.
În prezent, Biofarm este unul dintre primii 10 producători existenți pe piața farmaceutică din România. Biofarm are un portofoliu competitiv de produse care acoperă peste 65 arii terapeutice și investește în mod continuu în campanii media, comerciale și de marketing pentru promovarea propriilor produse.
Share
Share