
Danone: 25 de ani de produse din lapte românesc livrate în 15 țări europene
Danone România sărbătorește un sfert de secol de utilizare a laptelui 100% românesc pentru a produce produse lactate care aprovizionează nu doar piața locală, ci și alte 14 țări europene. În ultimii 25 de ani, Danone a investit constant în fabrica sa din București, transformând-o în cea mai avansată unitate Danone din Europa, cu o capacitate anuală de producție de 75.000 de tone de iaurt.
De la înființarea sa în România în 1996, odată cu achiziționarea și modernizarea fabricii de lactate Miorița, Danone s-a angajat să sprijine fermierii și comunitățile locale. Compania achiziționează lapte de la 220 de mici producători din Zimnicea și 20 de ferme locale, asigurând ingrediente de înaltă calitate pentru produsele sale. Acest accent strategic pe aprovizionarea locală a jucat un rol crucial în expansiunea și succesul Danone pe mai multe piețe europene.
Strategia de investiții a Danone România a crescut semnificativ capacitățile de producție. Astăzi, fabrica din București produce zilnic un milion de iaurturi, cu mărci precum Activia, Casa Bună, Cremosso, Danone, Danonino, Delicios și YoPRO. Aceste produse răspund unei game largi de preferințe ale consumatorilor, de la opțiuni bogate în proteine, ideale pentru sportivi, până la alternative pe bază de plante sub marca Alpro.
Adrian Pascu, Vice President Sales Danone Central East Europe & General Manager Ukraine, a subliniat angajamentul companiei față de inovație, calitate și responsabilitate socială. „Danone România a crescut alături de generații de consumatori și parteneri, demonstrând un angajament față de calitate, inovație și responsabilitate socială. Suntem mândri de realizările noastre și vom continua să oferim produse care îmbunătățesc bunăstarea consumatorilor”, a declarat Pascu.
Programul socio-economic al companiei „O șansă pentru familia ta”, inițiat în 2012 în parteneriat cu Fundația Heifer și Polaris, a investit 7 milioane de euro pentru a sprijini gospodarii locali și pentru a stimula antreprenoriatul. Această inițiativă subliniază angajamentul Danone față de dezvoltarea durabilă și sprijinirea comunității.
În 2023, Danone România a raportat o cifră de afaceri de 1,099 miliarde de lei, marcând o creștere de 178% față de anul anterior, cu o marjă de profit de 6%, adică 684 milioane de lei. Compania a obținut, de asemenea, certificarea B Corp, alăturându-se unei mișcări globale de peste 6.000 de companii dedicate respectării unor standarde înalte de performanță socială și de mediu, transparență și responsabilitate.
Share
Share