Raiffeisen Bank a încheiat primul semestru al acestui an cu un profit net de 602 milioane lei, mai mare cu peste 50% față de primele șase luni din 2021, pe baza unei creșteri puternice a creditelor, dar și a profilului de risc semnificativ îmbunătățit.  

„Rezultatele noastre reflectă concentrarea pe sprijinirea atât a clienților noștri, cât și a economiei românești. Creditele nete au înregistrat un avans semnificativ, de aproximativ 25% față de S1 2021, susținut de o creștere mare a creditării, în principal către clienții corporații mari și medii (+46% an la an), având în vedere că firmele au nevoi de finanțare crescute atât pentru capitalul de lucru, cât și pentru demararea unor proiecte și investiții substanțiale, unele dintre ele de importanță strategică la nivel național, de exemplu Romgaz. Tendința de creștere este vizibilă și în cazul IMM-urilor, cu 13%, bazată și pe participarea noastră la programele guvernamentale. Stocul nostru de credite pentru persoane fizice a crescut cu 10%, peste așteptările noastre pentru această perioadă, având în vedere incertitudinea mediului macroeconomic", a declarat Zdenek Romanek, președinte și CEO Raiffeisen Bank. 

În ceea ce privește economisirea în prima jumătate a acestui an, contextul creat de războiul din Ucraina a determinat schimbări în comportamentul clienților, însă banca și-a menținut ritmul de atragere a economiilor populației și companiilor.

Începând cu luna martie, ca urmare a evoluției pieței și a inflației, Raiffeisen Bank a majorat treptat dobânzile la produsele de economisire în lei, până la maximum 7% pe an, pentru depozitele în lei, pe doi ani. Produsele de economisire pentru persoane fizice sunt disponibile exclusiv prin intermediul aplicațiilor digitale - Raiffeisen Smart Mobile și Raiffeisen Online. Depozitele clienților au atins pragul de 48,8 miliarde de lei la 30 iunie 2022, în creștere cu 11% față de S1 2021.  

În iunie 2022, Raiffeisen Bank a plasat cu succes cea de-a treia emisiune de obligațiuni verzi a băncii și o a doua serie de obligațiuni senior non-preferențiale. Emisiunea de obligațiuni s-a adresat investitorilor instituționali și a atras 525 de milioane de lei, cu o maturitate de 5 ani. Astfel, banca a emis până în prezent peste 2 miliarde de lei "obligațiuni verzi", contribuind la dezvoltarea pieței locale de capital și mobilizând resurse financiare către investiții sustenabile. 

La 30 iunie 2022, activele totale ale băncii depășeau 60 de miliarde de lei, în creștere cu 11% față de aceeași perioadă a anului trecut, iar veniturile băncii, de aproape 1,5 miliarde de lei, au crescut cu 14% față de aceeași perioadă a anului trecut.

Veniturile nete din dobânzi au înregistrat o creștere semnificativă, de 22% față de anul precedent, alimentată de un rezultat excelent al creditării, dar și de creșterea ratelor de dobândă de pe piață. Veniturile nete din comisioane s-au majorat cu 10% față de primele 6 luni ale anului 2021, susținute de intensificarea activității tranzacționale și de creditare (schimb valutar, produse de creditare, dar și produsele de asigurare care le însoțesc). 

Cheltuielile operaționale au avansat ușor, cu 2%, față de S1 2021, iar creșterile provin din zona costurilor salariale și a cheltuielilor IT. 

„Costul cu provizioanele este la jumătate față de cel înregistrat pe aceeași perioadă a anului trecut, datorită comportamentului foarte bun de plată al clienților noștri. Trebuie remarcat faptul că acest lucru se întâmplă în pofida mediului economic caracterizat de incertitudine și inflație ridicată. Vom continua să fim alături de clienții noștri atât în perioadele bune, cât și în cele dificile, pentru a le oferi cea mai bună consiliere financiară, adaptată nevoilor lor", a afirmat Romanek. 

Pe 5 iulie 2022, Moody's a reafirmat ratingul de depozit pe termen lung al Raiffeisen Bank la Baa1 cu perspectivă stabilă, cu două trepte peste ratingul suveran al României. „Acesta [ratingul acordat de Moody's] este o reconfirmare a poziției noastre financiare solide, care ne permite să continuăm să ne sprijinim clienții în demersul lor de a-și atinge obiectivele financiare și de a dezvolta modele de afaceri sustenabile, competitive și reziliente", a adăugat Romanek. 

La jumătatea anului 2022, numărul de clienți digitali activi ai Raiffeisen Bank a depășit 50% din portofoliu (din 2,28 milioane de clienți persoane fizice), însumând aproximativ 1,15 milioane.