PENNY România a înregistrat anul trecut o cifră de afaceri de 5,39 miliarde de lei, reprezentând un avans de 14% raportat la 2020, și un profit net de 123 milioane lei, mai mare cu 44,8%.
„2021 a fost un an al reușitelor, am depășit primul miliard de euro și 300 de magazine, am ajuns la 4 centre logistice și, din nou, pentru al șaptelea an la rând, am înregistrat cea mai mare creștere din grup. De asemenea, a fost și un an în care a fost din nou nevoie să ne adaptăm, să fim flexibili și să rămânem optimiști și cu dorința de a ne duce la capăt planurile curajoase. Succesul PENNY porneste de la oameni, iar rezultatele cu care am încheiat anul se datorează acestei echipe. Le mulțumesc sincer pentru dedicare și implicare tuturor colegilor!”, a declarat Daniel Gross, CEO PENNY România.
În 2021, numărul consumatorilor care au trecut pragul magazinelor PENNY a crescut cu 9,18%.
Retailerul a investit anul trecut 542 milioane de lei în modernizarea și extinderea rețelei de magazine și construirea unui nou centru logistic în Filiași, județul Dolj.
Din februarie 2022, centrul logistic PENNY de la Filiași este clădirea industrială cu cel mai mare punctaj BREEAM (Building Research Establishment Environmental Assesment Methodology) International New Construction 2016. Ca urmare a unei investiții de 26 de milioane de euro, depozitul dispune în prezent de numeroase funcționalități care îl fac prietenos cu mediul.
Compania a deschis în 2021 un număr de 25 de magazine în noul format și a încheiat anul cu un total de 301 de magazine.
În ceea ce privește planurile de viitor, PENNY România își propune să investească 5,128 milioane de lei, echivalentul a peste 1 miliard de euro, până în 2029, în principal prin extinderea rețelei sale până la un total de 619 magazine și 6 centre logistice. Anul acesta, PENNY va deschide 30 de magazine noi în țară și va finaliza procesul de remodelare demarat în 2020.
În prezent, PENNY sprijinină producătorii locali și încheie parteneriate pe termen lung cu aceștia, astfel încât, în următorii doi ani, 60% din sortiment să aibă ingredientul principal fabricat și procesat în România.
PENNY este parte a grupului german REWE și unul dintre cei mai activi retaileri din România, cu primul magazin deschis pe piața locală în anul 2005. Întreaga rețea este deservită de patru centre logistice situate în localitățile Ștefăneștii de Jos, Turda, Bacău și Filiași.
În prezent, rețeaua PENNY în România este alcătuită din 308 magazine la nivel național și o echipă formată din peste 5.800 de angajați. PENNY se află printre organizațiile de top care au primit titulatura de Top Employer 2022 în România.