Grupul BCR a înregistrat un profit net de 1,04 miliarde lei (210,7 milioane euro) în primul semestru din acest an, în creștere cu 50,9% față rezultatul de 690,8 milioane lei (140,9 milioane euro) obținut în S1 2021, datorită unei performanțe operative îmbunătățite, susținută de continuarea creșterii puternice a creditării.

„Am căutat mereu în relația cu clienții noștri să îi ajutăm să ia deciziile cele mai bune în contextul situației lor financiare. Ne ghidăm după principii solide și nu pierdem din vedere obiectivul general pentru 2022: dezvoltarea României prin realizarea unor programe și proiecte esențiale care sprijină reziliența și creșterea nivelului de educație financiară în rândul oamenilor. Cred că cea mai importantă lecție pe care am învățat-o în primele șase luni ale anului este despre bunătate și generozitate, despre bunăvoință, acțiuni concrete și valori comune. Sunt mândru de ceea ce au realizat colegii mei, care au dat dovadă de caractere puternice. Este un lucru deosebit să fii zilnic față în față cu clienții și să le calmezi îngrijorările în aceste vremuri incerte, oferidu-le solutii și acțiuni responsabile în legătură cu finanțele proprii. Continuăm să avem un rol activ și să sprijinim dezvoltarea sustenabilă a mediului antreprenorial, astfel încât să creăm și să protejăm locurile de muncă. În același timp, reziliența clienților noștri din diferite sectoare de activitate ne este sursă de inspirație. Susținem activ programele de finanțare guvernamentale și credem în rolul esențial al finanțărilor europene în dezvoltarea sectoarelor strategice ale României. Avem nevoie de reforme structurale și investiții majore ca să creăm locuri de muncă și venituri ce susțin o economie funcțională”, a declarat Sergiu Manea, CEO Banca Comercială Română.

Rezultatul operațional s-a îmbunătățit cu 25,2%, până la 1,26 miliarde lei (256,4 milioane euro) în S1 2022, pe fondul unor venituri operaționale mai mari, parțial compensate de cheltuieli operaționale mai ridicate.

Creditele și avansurile nete acordate clienților au crescut cu 10%, până la 52,63 miliarde lei (10,64 miliarde euro) la data de 30 iunie 2022, de la 47,86 miliarde lei (9,67 miliarde euro) la data de 31 decembrie 2021, susținute de creșteri atât în creditarea retail (+4,6% față de decembrie 2021), cât și în cea corporate (+15,6% față de decembrie 2021).

În activitatea de creditare retail, BCR a acordat credite noi pentru persoane fizice și microîntreprinderi de 5 miliarde lei în S1 2022, în creștere cu 17,8% an pe an, pe fondul unor vânzări de credite ipotecare mai mari cu 42,8% și de credite de nevoi personale mai ridicate cu 22,7% an pe an.

Stocul de credite ipotecare acordate în moneda locală s-a majorat cu 18,5% an pe an, în timp ce stocul de credite de consum (inclusiv carduri de credit și descoperit de cont) a crescut cu 10,2% an pe an la data de 30 iunie 2022.

În activitatea de creditare corporate, BCR  a aprobat credite noi pentru companii în valoare de 8,1 miliarde lei în S1 2022, mai mult decât triplu față de S1 2021, dintre care un sfert sunt destinate investițiilor. A fost înregistrat un avans record de 29,9% an pe an al stocului de finanțări corporate, datorită creșterilor semnificative pe segmentele companii mari, IMM și sector public.

În cadrul programelor de finanțare cu garanția statului dedicate sectorului întreprinderilor mici și mijlocii (IMM Invest, IMM Prod, Rural Invest, Garant Construct), BCR a aprobat 1.654 de credite în valoare totală de 1,4 miliarde lei în S1 2022.

Depozitele de la clienți au scăzut cu 2,7%, până la 70,47 miliarde lei (14,24 miliarde euro) la data de 30 iunie 2022, de la 72,45 miliarde lei (14,64 miliarde euro) la data de 31 decembrie 2021, determinat de o ușoară reducere a depozitelor retail (-3,8% față de 31 decembrie 2021), în timp ce depozitele corporate au rămas stabile (-0,1% față de 31 decembrie 2021).

BCR oferă o gamă completă de produse și servicii financiare, printr-o rețea de 18 centre de afaceri și 16 birouri mobile dedicate companiilor și 322 de unități retail situate în majoritatea orașelor din țară cu peste 10.000 de locuitori, dintre care 40% sunt unități unde operațiunile cu numerar se efectuează doar la echipamente (cashless).