Camera de Comerț Româno-Olandeză reprezintă interesele de afaceri ale membrilor săi și a companiilor olandeze din România. Cu atât de multe lucruri care se petrec în prima linie, este uneori ușor să uităm ce se întâmplă în spatele cortinei. Așa că, să aruncăm o privire „la inima” NRCC responsabilă cu realizarea tuturor acelor evenimente și nu numai: echipa executivă. Ne întâlnim cu echipa în sediul din Athénée Palace Hilton, București.

Intrând pe terasă, nu putem să nu observăm modul familiar și prietenesc în care discută între ei membrii echipei. Aceasta este o echipă fermecătoare și relaxată. Toți trei sunt prezenți: Maurits Dohmen (Director executiv), Ana Popa (Operațiuni) și Costinel Radu (coordonator echipe operative NRCC și CDR).

 

Sunteți doar trei. Este greu de crezut că numai trei persoane sunt responsabile pentru activitățile CCRO, care realizează într-un an obișnuit (pre-pandemic) în medie 50 evenimente pe an.

Ana Popa: „Da, avem multe de făcut. Iar evenimentele reprezintă numai jumătate din activitatea noastră, deși sunt cele mai vizibile. Dar suntem buni în ceea ce facem și lucrăm pe cât este de eficient posibil.”

Costinel Radu: „De regulă împărțim sarcinile de lucru astfel încât ele să fie realizate cât mai eficient posibil în vederea atingerii scopului final. Acesta este modul olandez de a lucra.”

 

Evenimentele voastre consacrate ies în evidență: Orange Night, CEO DINNER, Night of the SMEs. Consider că CEO DINNER cu cea de-a 7-a ediție care se apropie este unul dintre cele mai longevive dineuri din oraș. Ce face ca evenimentele voastre să fie atât de diferite?

Maurits Dohmen: „Aceste trei evenimente nu sunt numai evenimente de notorietate ale NRCC, dar ele sunt de asemenea favoritele echipei. Avem o strategie pentru evenimentele noastre consacrate. Ele sunt evenimente premium, care necesită un ochi atent la detalii. Pentru orice aspect. Încercăm să ne asigurăm ca fiecare participant își va aminti evenimentul nostru după ce a trăit experiența unei seri speciale. De aceea, încercăm să potențăm experiența, mergând dincolo de dineul cu așezare tradițională la mese. Oferim un mix de experiențe într-un eveniment: o cină, care are și ceva din mersul la un concert sau vizionarea unui film. Cineva ar putea spune: o ieșire. Adăugată aspectului de socializare. La urma urmei, suntem o comunitate de afaceri.”

 

Despre ce ochi atent la detalii discutăm?

Ana Popa: „Există un plan de acțiune meticulos pentru fiecare eveniment ce se bazează pe o tactică precum: cine stă cu cine, ce arătăm oamenilor care participă, ce mâncare va fi servită (nu dorim să servim mâncarea tradițională pentru evenimente, ci mai degrabă ceva ce oamenii nu mănâncă de regulă), decorarea sălii purtând semnătura NRCC ș.a. Directorul nostru (Maurits Dohmen) este foarte ocupat cu aceste aspecte: ce muzică să fie interpretată, ce clipuri video să fie difuzate, lumini, sunet, lucruri care zboară în jur.”

Costinel Radu: „Și să nu uităm atenția pentru participanți. Să îi facem să se simtă bineveniți, să ne asigurăm că nimeni nu este singur sau că se plictisește, punând în legătură în mod activ oamenii. Participanții sunt în mijlocul atenției. Să știm cine vine și de ce vine și să contribuim la atingerea scopului pentru care persoana vine la acel eveniment.”

 

NRCC a devenit recent mai activă în zona de advocacy. Este aceasta o acțiune deliberată?

Maurits Dohmen: „Da, este. În anii anteriori Consiliul NRCC a ales să se concentreze pe interesul de afaceri al membrilor noștri într-o manieră nu foarte vizibilă. Timpurile se schimbă, Consiliile se schimbă și în prezent avem un Consiliu (și un nou Președinte) care doresc o abordare mai activă și mai vizibilă. Astfel că am lansat de exemplu o Cartă Albă care vizează dezvoltarea economiei românești. Am devenit mai activi în cadrul CDR și ne-am aliniat echipele operative interne pentru industrie cu standardul din CDR.”

Costinel Radu: „În cadrul NRCC avem echipe operative care sunt conduse de către membri și care lucrează la aceeași agendă strategică precum cea a echipelor operaționale din CDR. Aceste echipe operative sunt active și au reuniuni lunare. De regulă, este un amestec de companii care derulează activități în acel domeniu/ acea industrie. Totuși, Costinel Radu: au aceste scopuri comune pentru care lucrează îndeaproape. Fiecare membru se poate alătura în principiu unei echipe operative sau poate solicita acces NRCC în CDR.”

 

A afectat pandemia operațiunile NRCC?

Ana Popa: „Pentru noi, contactul personal cu membrii noștri este foarte important. Pentru a menține comunitatea vie, avem nevoie să adunăm oamenii și să îi vedem. Acest element lipsea, întrucât chiar și vizitarea membrilor la sediul acestora era interzis în cele mai numeroase cazuri. Această situație îngreunează mobilizarea oamenilor, stârnirea interesului acestora pentru ceea ce facem.”

Maurits Dohmen: „A făcut cu certitudine ca lucrurile să stea altfel. La fel ca toți ceilalți, ne-am trezit brusc într-o lume online, fiind forțați să reevaluăm ceea ce putem oferi. Dar consider că ne-am adaptat foarte repede și bine , fiind astfel în măsură să facem față într-o manieră structurată și să oferim soluții. Iar cu sprijinul membrilor noștri, am reușit să producem peste 50 webinarii relevante, am creat buletinele informative despre industrie ale NRCC, toate menite să ofere în continuare conținut valoros pentru membrii noștri. Totodată, am adăugat chestionarele online în oferta noastră, pentru a menține spiritul intact al comunității. Dar vă puteți imagina că așteptăm cu nerăbdare ca lucrurile să revină la normal, înapoi în lumea offline”.