Bursa de Valori București (BVB) are o nouă identitate de brand, menită să repoziționeze brandul drept o alegere potrivită pentru investițiile fiecărui român și un catalizator pentru dezvoltarea companiilor din România. BVB își propune, printr-un stil și un limbaj vizual modern și actual, să atragă noi companii, parteneri și investitori și, în același timp, să-și consolideze rolul de nucleu al pieței de capital locale și reper pentru evoluția economiei. Noua identitate, lansată pe 4 octombrie, plasează brandul BVB în contextul actual, guvernat de digitalizare, oferindu-i o formă minimalistă, scalabilă și ușor recognoscibilă. Simbolul este o interpretare stilizată a celui anterior, având ca inspirație în execuția lui elemente din iconografia românească. Prin noua sa formă, acesta integrează perfect ideea de trecut și viitor și transmite cu forță valorile care au contribuit la dezvoltarea BVB de-a lungul timpului.

„Prin noua identitate, ne respectăm istoria și ne punem în valoare viitorul. Suntem într-un punct de inflexiune în care schimbarea la față a bursei a devenit o necesitate. România a primit statutul de Piață Emergentă, pe care și-l consolidează și pe care îl va extinde în rândul furnizorilor globali de indici. În tot acest timp, tot mai multe companii apelează la mecanismele pieței de capital pentru finanțare și dezvoltare. Totodată, în decembrie anul viitor, vom sărbători 140 de ani de existență a bursei în spațiul românesc. Fructificăm oportunitatea pe care o avem în acest context și anume de a dezvolta brandul BVB pentru a comunica mai bine ceea ce reprezintă acesta pentru antreprenorii români și pentru investitori. Ne dorim să consolidăm poziția bursei drept un mecanism fezabil pentru finanţarea şi creşterea companiilor, deoarece a devenit evident că nu se mai poate vorbi serios despre economie fără să se vorbească despre bursă. Cu alte cuvinte, ne dorim să devenim unul dintre pilonii principali ai ecosistemului de finanţare a companiilor locale”, a declarat Radu Hanga, Președintele Consiliului de Administrație al BVB.

„Este o etapă importantă pentru comunicarea de brand a BVB. Împreună cu echipa internă, partenerii, soluțiile tehnice pe care le avem la dispoziție și noua comunicare de brand, care vine să întărească viziunea noastră, vom dezvolta o bursă reprezentativă pentru noua etapă în care se află piața de capital locală. Sunt mândru să conduc echipa care a făcut posibilă trecerea bursei într-o etapă fundamentală de dezvoltare. Noua identitate de brand a apărut din necesitatea de a actualiza imaginea bursei cu proiectele de dezvoltare ale pieței, unul dintre cele mai importante fiind Contrapartea Centrală, care va deveni funcțională până la finalul anului viitor. În esență, dezvoltăm piața de capital atât pe orizontală, cât și pe verticală, astfel încât investiția la bursă să fie o obișnuință pentru români. Noul slogan al BVB urmărește să impulsioneze, să motiveze și să inspire deoarece, în esență, bursa este pentru fiecare dintre noi și doar investind ne putem asigura un viitor mai bun”, a declarat Adrian Tănase, Directorul General al BVB.

Florin Cepraga, Senior PR Specialist, Bursa de Valori București